Resultat för hur läsarna uppfattar Gibsons nya strategi....

Häromdagen gjorde jag en undersökning om hur Gibsons förändringar uppfattas bland mina läsare, du hittar den här. Undersökningen gör inte anspråk på något annat än en temperaturmätare och det går såklart inte att dra några djupare analyser av detta. 

Men av de drygt 200 svaranden var 47% åt det negativa hållet och 46% åt det positiva och 13% håller sig neutrala.


Att det är så många som är negativa tror jag kommer förändras över tid och i takt med att fler köper och spelar på dem, för de låter bra och förändringarna kanske bara är en vanesak?

Om jag vore Gibson skulle jag satsa på att tydligare visa målgruppen hur bra de är i någon form av kampanj, och det tror jag precis är vad som kommer att hända. Om lite drygt 50% av kunderna inte gillar ett företags nya produkter har man förmodligen ganska stora problem och kanske tvingas Gibson backa redan till 2016 och återgå till en serie gitarrer som fler kunder gillar eller kanske en medelväg med delar av 2015 kvar.


Nu är inte Gibson helt oerfarna med att satsa fel, jag vill bara påminna om Flying V och Explorer som tokfloppade för att sedan bli superpoppis och dyra samlarobjekt. Om detta gäller 2015s lineup ska jag låta vara osagt, men kanske ska man köpa en ändå?

Stay Zombied

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

"Justera halsar är lite läskigt..."

Intonering av gitarr

Snårskogen kring Fender Stratocaster, MIA och MIM