Gitarrzombien startar sveriges första Podcast enbart om gitarrer

Gitarrzombien startar Podcast för gitarrister på alla nivåer, målgruppen är såväl nybörjare som professionella musiker. Till programmen kommer jag bjuda in gäster kopplade till olika teman för att gå på djupet om allt kring gitarrer.

Till min hjälp har jag min sidekick Daniel Kordelius, gitarrist och sångare  i "The Domestic Bumblebees" och som dessutom jobbar på Deluxe Music i Stockholm. Det Daniel inte vet om gitarrer är förmodligen inte värt att veta.

Gäster som kommer dyka upp är gitarrister, tillverkare, weekend warriors, rena amatörer, gitarrbyggare, pedal-freaks m.fl som kan diskutera spelteknik, förstärkare, gitarrer av olika slag, ton och vad som påverkar, högtalare, pedaler och pedalbord, digital vs analog, det finns mycket på idébordet som kan komma många till gagn.

Dessutom är jag mycket intresserad av att veta vad ni som läser min blogg och som eventuellt kommer lyssna på programmet skulle vilja att vi tar upp för innehåll. Kommentera gärna på Facebooksidan: www.facebook.com/gitarrzombien så håller vi diskussionen levande.

Programmen kommer spridas via iTunes Podcaster och via bloggen samt Facebook.

Podcasten är en del av min blogg och ambitionen ät att utveckla den i samarbete med mina grymma samarbetspartners Lundgren Guitar Pickups, Deluxe Music och These Go To 11. Jag vill passa på att tacka dem för allt stöd och att ni tror på mig och mina idéer.

Stay Zombied !

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Intonering av gitarr

"Justera halsar är lite läskigt..."

Snårskogen kring Fender Stratocaster, MIA och MIM